centrum pomocy
Jak możemy ci pomóc?
Opłaty i koszty
Jeśli zależy Ci na wcześniejszym wykupie samochodu, niż stanowi umowa – wyślij wniosek do Centrum Obsługi Klienta, a my na jego podstawie przygotujemy szczegółową rekalkulację kosztów. Wartość wykupu stanowi sumę zdyskontowanych opłat leasingowych i kwoty RV (rezydualnej).
Pamiętaj, że każda decyzja o zmianie warunków umowy rozpatrywana jest indywidualnie i nie wszystkie umowy dają taką możliwość. Dodatkowo przy wcześniejszym zakończeniu kontraktu, musisz liczyć się z poniesieniem obowiązkowej opłaty manipulacyjnej.
Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą od niedawna obowiązuje Cię jedynie wyższa opłata wstępna:
- poniżej roku – od 20% do 30% wartości auta
- powyżej roku – minimum 10% wartości auta
W przypadku dodatkowych pytań skontaktuj się z naszym Doradcą, który przygotuje dla Ciebie szczegółową kalkulację oraz rozwieje wszelkie wątpliwości.
Jest to opłata, którą możesz wpłacić na początku umowy i tym samym obniżyć wysokość miesięcznego czynszu. Opłata ta jest bezzwrotna.
Pamiętaj! Opłata na start nie jest obowiązkowa, a na naszej stronie znajdziesz mnóstwo pojazdów z opcją 0 zł na start.
W Wynajmie Długoterminowym, masz kilka możliwości, aby dostosowywać wysokość miesięcznego czynszu.
- Opłata na start. Opłata ta nie jest obowiązkowa i dla wszystkich modeli możliwa jest kalkulacja z opłatą 0 zł. Pamiętaj jednak, że jednorazowa wpłata znacząco wpłynie na obniżenie miesięcznego czynszu. O opłatę możesz zostać poproszony ze względu na indywidualną ocenę Twojej zdolności finansowej,
- Pakiet Comfort lub Basic. Pakiet Comfort zawiera w sobie szereg usług i stąd bierze się różnica w cenie,
- Okres umowy. Zmieniając okres umowy zauważysz zmianę w wysokości miesięcznego czynszu,
- Limit kilometrów. Określenie ilości kilometrów, które chcesz przejechać samochodem w ciągu roku również wpływa na wysokość miesięcznego czynszu. Im więcej jeździsz tym wyższy czynsz. Jeździsz głównie po mieście? Limit do 20 000 km rocznie wydaje się optymalny.
W trakcie umowy
Korzystając z Pakietu Comfort dodatkowe koszty nie powinny Cię spotkać. Możesz zostać obciążony dodatkowymi kosztami w przypadku, gdy:
- samochód był użytkowany niezgodnie z jego przeznaczeniem np. na torze off-road,
- zdarzyło Ci się nie zgłosić powstałej szkody,
- w trakcie trwania umowy zostaną wykonane dodatkowe czynności na wniosek Klienta (naliczone zgodnie z cennikiem opłat załączonym do umowy).
Podczas zwrotu samochodu
- Przekroczyłeś limit kilometrów na jaki została zawarta umowa. W takim wypadku naliczane są stawki za nadprzebieg (zgodnie z załącznikiem do umowy),
- Zwracany samochód jest brudny. W takim wypadku Klient zostanie obciążony dodatkowymi opłatami związanymi z myciem, praniem, czyszczeniem i sprzątaniem.
Samochód po zwrocie poddawany zostanie oględzinom i ocenie technicznej. W przypadku stwierdzenia nadmiernej eksploatacji samochodu (ponadnormatywne zużycie w stosunku do wieku i przebiegu pojazdu), możesz zostać obciążony dodatkowymi opłatami.
W przypadku szkody
Dodatkowe opłaty mogą wystąpić, kiedy:- uszkodzisz elementy wnętrza pojazdu np. poprzez przewożenie materiałów niebezpiecznych (chemikalia, materiały budowlane itp.),
- zgubisz dokumenty, zapasowy kluczyk czy elementy wyposażenia pojazdu,
- zaniedbasz podstawowe czynności związane z obsługą auta. Do takich sytuacji zaliczamy również niezgłoszenie się na przegląd samochodu w odpowiednim czasie lub w przypadku ponadnormatywnego zużycia elementów eksploatacyjnych.
W przypadku szkód komunikacyjnych
Możesz zostać obciążony dodatkowym kosztem, jeśli w zgłoszonej szkodzie komunikacyjnej zostanie wydana odmowna decyzja wypłaty odszkodowania przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Może tak się zdarzyć poprzez Twoje zaniechanie lub okoliczności zdarzenia, które są wyłączone z odpowiedzialności Towarzystwa Ubezpieczeń. Lista takich wyłączeń jest zawsze załącznikiem do umowy. W razie wystąpienia szkody komunikacyjnej z Twojej winy, użytkownik auta zostaje obciążony jednorazową opłatą dodatkową w wysokości 500 zł + VAT.Jest to opłata, którą możesz wpłacić na początku umowy i tym samym obniżyć wysokość miesięcznych rat. Pamiętaj! Opłata Wstępna nie jest obowiązkowa.
To zależy od wybranego przez Ciebie pakietu usług dodatkowych.
Pakiet Comfort
Zapewniamy pełną obsługę serwisową w ramach wybranego limitu kilometrów. Nie musisz przejmować się kosztami napraw. Dodatkowe koszty wystąpią wyłącznie w przypadku stwierdzenia niewłaściwego użytkowania lub nadmiernej eksploatacji auta.Pakiet Basic
Możemy pomóc Ci w skoordynowaniu naprawy i skierować do jednego z 700 punktów serwisowych na terenie kraju, które rekomendujemy. W tym pakiecie to Ty ponosisz koszty naprawy.W ramach tej usługi pomagamy Ci przejść przez wszystkie procedury likwidacji szkód objętych ubezpieczeniem OC i AC. Poprowadzimy Cię od zgłoszenia szkody, poprzez naprawę, aż po ponowne przekazanie auta. Dzięki temu oszczędzasz czas i masz pewność, że dopełnisz wszystkich wymaganych formalności.
Nie znalazłeś tego, czego szukałeś?
Zadzwoń do nas, a nasz Doradca odpowie na wszystkie Twoje pytania.