centrum pomocy

Jak możemy ci pomóc?

Opłaty i koszty


Czy mogę wykupić auto przed zakończeniem umowy leasingu?

Jeśli zależy Ci na wcześniejszym wykupie samochodu, niż stanowi umowa – wyślij wniosek do Centrum Obsługi Klienta, a my na jego podstawie przygotujemy szczegółową rekalkulację kosztów. Wartość wykupu stanowi sumę zdyskontowanych opłat leasingowych i kwoty RV (rezydualnej).

Pamiętaj, że każda decyzja o zmianie warunków umowy rozpatrywana jest indywidualnie i nie wszystkie umowy dają taką możliwość. Dodatkowo przy wcześniejszym zakończeniu kontraktu, musisz liczyć się z poniesieniem obowiązkowej opłaty manipulacyjnej.


Od niedawna prowadzę działalność gospodarczą – jakie warunki muszę spełnić przy leasingu?

Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą od niedawna obowiązuje Cię jedynie wyższa opłata wstępna:

  • poniżej roku – od 20% do 30% wartości auta
  • powyżej roku – minimum 10% wartości auta

W przypadku dodatkowych pytań skontaktuj się z naszym Doradcą, który przygotuje dla Ciebie szczegółową kalkulację oraz rozwieje wszelkie wątpliwości.


Czym jest „opłata na start”?

Jest to opłata, którą możesz wpłacić na początku umowy i tym samym obniżyć wysokość miesięcznego czynszu. Opłata ta jest bezzwrotna.

Pamiętaj! Opłata na start nie jest obowiązkowa, a na naszej stronie znajdziesz mnóstwo pojazdów z opcją 0 zł na start.


Jak mogę dostosować wysokość miesięcznych opłat w wynajmie do moich potrzeb i możliwości?

W Wynajmie Długoterminowym, masz kilka możliwości, aby dostosowywać wysokość miesięcznego czynszu.

  1. Opłata na start. Opłata ta nie jest obowiązkowa i dla wszystkich modeli możliwa jest kalkulacja z opłatą 0 zł. Pamiętaj jednak, że jednorazowa wpłata znacząco wpłynie na obniżenie miesięcznego czynszu. O opłatę możesz zostać poproszony ze względu na indywidualną ocenę Twojej zdolności finansowej,
  2. Pakiet Comfort lub Basic. Pakiet Comfort zawiera w sobie szereg usług i stąd bierze się różnica w cenie,
  3. Okres umowy. Zmieniając okres umowy zauważysz zmianę w wysokości miesięcznego czynszu,
  4. Limit kilometrów. Określenie ilości kilometrów, które chcesz przejechać samochodem w ciągu roku również wpływa na wysokość miesięcznego czynszu. Im więcej jeździsz tym wyższy czynsz. Jeździsz głównie po mieście? Limit do 20 000 km rocznie wydaje się optymalny.

Jakie opłaty dodatkowe mogą wystąpić w czasie umowy?

W trakcie umowy

Korzystając z Pakietu Comfort dodatkowe koszty nie powinny Cię spotkać. Możesz zostać obciążony dodatkowymi kosztami w przypadku, gdy:

  • samochód był użytkowany niezgodnie z jego przeznaczeniem np. na torze off-road,
  • zdarzyło Ci się nie zgłosić powstałej szkody,
  • w trakcie trwania umowy zostaną wykonane dodatkowe czynności na wniosek Klienta (naliczone zgodnie z cennikiem opłat załączonym do umowy). 

Podczas zwrotu samochodu

  • Przekroczyłeś limit kilometrów na jaki została zawarta umowa. W takim wypadku naliczane są stawki za nadprzebieg (zgodnie z załącznikiem do umowy),
  • Zwracany samochód jest brudny. W takim wypadku Klient zostanie obciążony dodatkowymi opłatami związanymi z myciem, praniem, czyszczeniem i sprzątaniem.

Samochód po zwrocie poddawany zostanie oględzinom i ocenie technicznej. W przypadku stwierdzenia nadmiernej eksploatacji samochodu (ponadnormatywne zużycie w stosunku do wieku i przebiegu pojazdu), możesz zostać obciążony dodatkowymi opłatami.

W przypadku szkody
Dodatkowe opłaty mogą wystąpić, kiedy:

  • uszkodzisz elementy wnętrza pojazdu np. poprzez przewożenie materiałów niebezpiecznych (chemikalia, materiały budowlane itp.),
  • zgubisz dokumenty, zapasowy kluczyk czy elementy wyposażenia pojazdu,
  • zaniedbasz podstawowe czynności związane z obsługą auta. Do takich sytuacji zaliczamy również niezgłoszenie się na przegląd samochodu w odpowiednim czasie lub w przypadku ponadnormatywnego zużycia elementów eksploatacyjnych.

W przypadku szkód komunikacyjnych
Możesz zostać obciążony dodatkowym kosztem, jeśli w zgłoszonej szkodzie komunikacyjnej zostanie wydana odmowna decyzja wypłaty odszkodowania przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Może tak się zdarzyć poprzez Twoje zaniechanie lub okoliczności zdarzenia, które są wyłączone z odpowiedzialności Towarzystwa Ubezpieczeń. Lista takich wyłączeń jest zawsze załącznikiem do umowy. W razie wystąpienia szkody komunikacyjnej z Twojej winy, użytkownik auta zostaje obciążony jednorazową opłatą dodatkową w wysokości 500 zł + VAT.


Czym jest „Opłata Wstępna”?

Jest to opłata, którą możesz wpłacić na początku umowy i tym samym obniżyć wysokość miesięcznych rat. Pamiętaj! Opłata Wstępna nie jest obowiązkowa.


Kto ponosi koszty, gdy samochód się popsuje?

To zależy od wybranego przez Ciebie pakietu usług dodatkowych.

Pakiet Comfort
Zapewniamy pełną obsługę serwisową w ramach wybranego limitu kilometrów. Nie musisz przejmować się kosztami napraw. Dodatkowe koszty wystąpią wyłącznie w przypadku stwierdzenia niewłaściwego użytkowania lub nadmiernej eksploatacji auta.

Pakiet Basic
Możemy pomóc Ci w skoordynowaniu naprawy i skierować do jednego z 700 punktów serwisowych na terenie kraju, które rekomendujemy. W tym pakiecie to Ty ponosisz koszty naprawy.


Czym jest koordynacja likwidacji szkód?

W ramach tej usługi pomagamy Ci przejść przez wszystkie procedury likwidacji szkód objętych ubezpieczeniem OC i AC. Poprowadzimy Cię od zgłoszenia szkody, poprzez naprawę, aż po ponowne przekazanie auta. Dzięki temu oszczędzasz czas i masz pewność, że dopełnisz wszystkich wymaganych formalności.

Nie znalazłeś tego, czego szukałeś?

Zadzwoń do nas, a nasz Doradca odpowie na wszystkie Twoje pytania.

Telefon kontaktowy 22 300 97 70