Zakup auta. Czy każde używane auto należy sprawdzić na stacji diagnostycznej?

Zakup auta. Czy każde używane auto należy sprawdzić na stacji diagnostycznej?

Udostępnij

Newsletter

Bądź na bieżąco z motoryzacją

  • Artykuły pisane przez ekspertów

  • Nowe samochody i promocje

  • Nowości na naszej platformie

Sprawdzasz przed zakupem stan techniczny auta na stacji diagnostycznej? Nie zawsze musisz to robić. Szczególnie, gdy wybierzesz samochód pokontraktowy. Tłumaczymy dlaczego.

„Nic nie puka”, „wystarczy to naprawić za 100 zł i można jeździć latami”. Albo „w środku pachnie jeszcze nowością”. No i najlepsze: „ten model tak ma”. To tylko kilka zwrotów, które możesz usłyszeć, gdy kupujesz używany samochód.

A jeżeli jest to auto z niepewną historią serwisową? Na pewno nie dasz się zwieść zapewnieniom sprzedawcy i sprawdzisz stan techniczny pojazdu na stacji diagnostycznej.

Podstawowe badanie zajmuje kilkadziesiąt minut i kosztuje stosunkowo niewiele (ok. 100-150 zł). A wartość takiego przeglądu może być dla Ciebie nieoceniona…

Z kim oglądać samochód przed zakupem?

Na oględziny używanego samochodu możesz zabrać zaprzyjaźnionego mechanika lub zaufanego pasjonata motoryzacji. Taka osoba zwykle wie, jakie elementy zdiagnozować, aby ocenić stan techniczny auta.

Na przykład, jeżeli samochód „kopci” na niebiesko i czuć przy rurze specyficzny zapach palonego oleju, to znak, że silnik może wymagać kosztownej naprawy.

Podobne sposoby oceny istnieją w przypadku ogólnego stanu karoserii lub wnętrza pojazdu. Gdy Twój ekspert dokona wstępnej oceny, przychodzi pora na wizytę w stacji diagnostycznej.

Co sprawdzić na stacji diagnostycznej przed zakupem samochodu?

Ta analiza pozwoli ocenić m.in.:

  • układ wydechowy
  • zawieszenie,
  • układ kierowniczy,
  • układ napędowy
  • geometrię kół,
  • układ hamulcowy,
  • ogólną diagnostyką komputerową.

Jeżeli trafisz na doświadczonego diagnostę, poproś go o sprawdzenie sprawdzenie dodatkowych elementów. Takich, których nie obejmuje standardowe badanie, np. stan sprzęgła, czy koła dwumasowego.

Dodatkowo, proś o ocenę elementów konstrukcyjnych takich, jak progi i podłużnice. W ten sposób uda się bardziej celnie oszacować historię wypadkową auta.

Uwaga!!! Badanie na stacji diagnostycznej nie wykryje wszystkich uszkodzeń. Jeżeli auto ma np. ukryte wady silnika, mogą one wyjść na jaw dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu, czy nawet kilkuset kilometrów.

Samochody poleasingowe poniżej 1 000 zł/msc

Auta pokontraktowe – czy wymagają wizyty w stacji diagnostycznej?

Nie wszystkie samochody używane wymagają szczegółowego badania technicznego. Można z niego zrezygnować m.in. w przypadku aut poleasingowych (znajdziesz je także na Automarket.pl). Kupując używane auto w Automarket, masz pewność, że stan techniczny samochodu został pozytywnie zweryfikowany po przeprowadzeniu szczegółowej 75-stopniowej inspekcji!

Certyfikat automarket

Inspekcja samochodów w Automarket obejmuje:

  • Stan zewnętrzny pojazdu
  • Stan wnętrza pojazdu
  • Koła i układ hamulcowy
  • Wyposażenie i osprzęt
  • Stan techniczny
  • Test drogowy

Każdy pojazd objęty ochroną gwarancyjną, która jest udostępniona w ofercie pojazdu.

Kupując auto pokontraktowe masz wgląd w pełną historię serwisową.

Przejrzysz dzięki temu dokumentację wszystkich przeglądów gwarancyjnych i napraw eksploatacyjnych. Dowiesz się też prawdy o historii szkód pojazdu i związanych z nią np. prac blacharsko-lakiernicze.

Czyli wiesz, co się kupujesz! To jednak nie wszystko!

Możesz zrezygnować z auta pokontraktowego nawet 14 dni po “zakupie”

Jeżeli zdecydujesz się na finansowanie auta w abonamencie i przeprowadzisz transakcję w całości online, będzie miał aż 14 dni na testowanie samochodu.

Jeżeli w tym czasie uznasz, że z jakiegoś powodu auto nie spełnia twoich oczekiwań, to w każdej chwili możesz je zwrócić.

Samochody poleasingowe pomiędzy 1 000 a 2 000 zł/msc

Jakie są różnice pomiędzy autem z komisu, a pokontraktowym?

1. Masz pełną historię pojazdu

Już wiesz, że samochody pokontraktowe, od wielu tzw. aut komisowych lub importowanych, odróżnia właśnie dostęp do pełnej historii pojazdu. Możesz się z nią zapoznać, ponieważ w czasie trwania kontraktów samochody były zarządzane przez ich pierwszego właściciela, czyli operatora leasingowego.

2. Możesz sprawdzić historię na dedykowanym portalu

Auta pokontraktowe pochodzą z polskich salonów, a to oznacza, że wybrany model sprawdzisz na stronie historiapojazdu.gov.pl. Wystarczy, że wpiszesz numer rejestracyjny pojazdu, numer VIN oraz datę pierwszej rejestracji.

3. Samochód jest serwisowany w ASO, zgodnie z instrukcją producenta

Wspomniany operator leasingowy ma jeden cel – jego flota ma jeździć bezawaryjnie. Dlatego zapewnia swoim samochodom jak najlepsze warunki serwisowania, ściśle wg instrukcji producenta. Wszystko po to, aby zminimalizować ryzyko awarii.

A z racji posiadania tysięcy sztuk pojazdów – jest w stanie dostać najlepsze warunki finansowe nawet w autoryzowanych stacjach obsługi (ASO) każdej marki.

4. Informacje dostaniesz bez wychodzenia z domu

Wszystkie te informacje znajdziesz w opisie każdego sprzedawanego pojazdu na Automarket.pl.

Czy mogę sprawdzić samochód pokontraktowy u diagnosty?

Oczywiście, jeżeli masz takie życzenie, możesz sprawdzić samochód z Automarket.pl na stacji diagnostycznej. Samochód dostarczymy na umówioną stację po wcześniejszym ustaleniu terminu i miejsca. Życzymy Ci udanych zakupów!

Samochody poleasingowe powyżej 2 000 zł/msc

Wpis powstał:

3 czerwca, 2025