Zamknij
Zamknij

Newsletter

Logo

Bądź na bieżąco z motoryzacją

Zdobądź najważniejsze informacje o rynku motoryzacyjnym

Serwis używanego auta. Różnice w utrzymaniu auta kompaktowego i premium

W klasie premium jakość samochodu nie podlega dyskusji. Pojawia się za to inny problem: cena. Koszt nowego auta i jego utrzymanie jest – delikatnie mówiąc – spory. W tekście wyjaśniamy, dlaczego opłaca Ci się wybrać używane auto z najwyższej półki.

Lektura naszego artykułu pomoże Ci odpowiedzieć na te pytania:

  • Czy zakup używanego auta premium to na pewno dobry pomysł?
  • Co sprawdzić w serwisie przed zakupem używanej limuzyny?
  • Gdzie szukać pewnych, ale używanych aut premium?
  • Ile kosztuje utrzymanie luksusowego samochodu?
  • Czy zakup to jedyna opcja finansowania samochodu?

Czy warto kupować używane auto klasy premium?

Jasne, że tak! Wiesz czemu? Bo nowe auta szybko tracą na wartości. Mówimy o spadkach rzędu 30-50% w ciągu pierwszych trzech lat. Dlaczego to ważne zwłaszcza w przypadku luksusowych aut?

Odpowiedź jest oczywista: ich wartość spada najbardziej. Powiedzmy, że kupujesz nowy samochód premium. Wydajesz 200 tys. zł, a po trzech latach pojazd jest warty o 40% mniej. Możesz powiedzieć, że to fatalna wiadomość, bo w kilka lat „wyparowało” 80 tys. zł…

To częściowo prawda. Bo jest też druga strona medalu. Pomyśl: po trzech latach to wciąż luksusowy samochód, tyle że… tańszy. Postaw się w roli kupującego auto z powyższego przykładu. Za używany, ale wciąż świetny wóz klasy premium płacisz 120 tys. zł.

Tyle musisz wydać na niezłe, nowe auto kompaktowe. Nie lepiej więc przesiąść się do używanej limuzyny?

Kupujesz używany samochód premium? Pamiętaj o serwisie

Kupując używane auto masz do wyboru kilka opcji. Możesz importować samochód. W teorii brzmi nieźle, ale ryzyko jest spore. Oto dlaczego.

  • średni wiek sprowadzonych do kraju aut wciąż wynosi niemal 12 lat. Trafienie na dobrze utrzymany egzemplarz jest trudne,
  • na używane auto premium przeznaczasz większą kwotę, niż na używany „kompakt”. Jeśli „nadziejesz” się na felerny model, stracisz znacznie więcej,
  • naprawa auta premium jest nawet 2-3 razy droższa w porównaniem z samochodami niższych klas.

Stan techniczny samochodu i koszty utrzymania po zakupie – to kluczowa sprawa. Poniżej lista przykładowych wydatków, które miej w pamięci przy wyborze limuzyny.

  • wymiana zawieszenia lub silnika przekracza niekiedy nawet połowę wartości auta,
  • za naprawę hamulców, zaawansowanych systemów i modułów elektronicznych czy kilku-strefowych klimatyzacji płacisz kilka procent wartości auta,
  • a naprawa układów doładowania i wtryskowego czy mocnych turbin kosztuje Cię dwucyfrowy procent wartości samochodu.

Przy zakupie auta kompaktowego wystarczyłaby Ci wizyta u zaprzyjaźnionego mechanika lub na najbliższej stacji kontroli pojazdów. Ale wiesz, mówimy o aucie z drugiej ręki za ponad 100 tys. zł… Dlatego wybierz autoryzowany serwis lub niezależny, ale Twoim zdaniem pewny zakład specjalizujący się w danej marce. W poszukiwaniach idealnego miejsca posiłkuj się internetem, m.in. forami pełnymi fanów Twojego przyszłego auta.

Przygotuj się, że za weryfikację samochodu zapłacisz od kilkuset do nawet tysiąca złotych. Ale nie oszczędzaj na tym. Pamiętaj, że wizyta u mechanika to Twój spokój i brak wydatków po zakupie! Ostrożności nigdy za wiele, a najważniejszym krokiem do udanego zakupu jest znalezienie pewnego sprzedawcy. I tu mamy dla Ciebie podpowiedź.

serwis auto premium

Co to jest pokontraktowy samochód premium?

Chcesz uniknąć stresu, zamieszania i jazdy po mechanikach? Da się załatwić! Na rynku samochodów używanych znajdziesz auta premium, które:

  • miały tylko jednego właściciela,
  • mają sprawdzony przebieg i historię,
  • były terminowo serwisowanie według zaleceń producenta.

Co ciekawe, znalezienie takiego auta nie jest trudne. Jeśli tylko wiesz, gdzie i czego szukać. Część limuzyn na rynku wtórnym nie pochodzi z importu i nie kupujesz ich u handlarzy o wątpliwej reputacji. Wiele ofert pochodzi od dużych firm leasingowych, które wystawiają do sprzedaży 3- lub 4-letnie pokontraktowe samochody premium.

Samochody pokontraktowe (premium i dowolnej innej klasy) znajdziesz na platformie Automarket.pl. Takie auto powinno Cię zainteresować, bo od nowości należy do firmy leasingowej. A tej zależy przecież na powtórnej sprzedaży samochodu (nie zarabia na aucie, które rdzewieje na placu!), więc utrzymuje go w dobrym stanie (czytaj: serwisuje wyłącznie w ASO).

Automarket.pl: oferty używanych samochodów premium

Automarket.pl należy do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Jesteśmy największą instytucją finansową w Polsce i samo to jest dla Ciebie gwarancją zakupu z pewnego źródła. Samochody w naszej ofercie pochodzą od kilku naszych sprawdzonych dostawców. Wymagamy od nich, żeby sprawdzili pojazdy przed wystawieniem ich do sprzedaży.

Kontrola jest drobiazgowa. Każde auto na Automarket.pl przeszło 75-punktową (!) weryfikację. Rozumiemy jednak, że i tak chcesz upewnić się, czy „Twój” samochód na pewno jest sprawny. Możesz to zrobić na dwa poniższe sposoby:

  • dajemy Ci wgląd do pełnej historii serwisowej samochodu, dzięki czemu dowiadujesz się wszystkiego o szkodach i usterkach w przeszłości,
  • jeśli rozmyślisz się lub uznasz, że coś jest nie tak, auto zwracasz bez konsekwencji w ciągu 5 dni od zakupu lub do 300 przejechanych kilometrów.

Poza tym wszystkie auta obejmujemy roczną gwarancją.

Koszty utrzymania używanego auta premium

Wiesz już, gdzie szukać sprawdzonego samochodu. Pamiętaj jednak, że nawet najlepszy stan techniczny nie uchroni Cię przed kosztami utrzymania luksusowego samochodu. Parę ważnych spraw, na które zwróć uwagę:

  • pakiet OC/AC na auto premium kosztuje więcej w porównaniu polisami dla samochodów kompaktowych,
  • serwisowanie limuzyny również jest droższe – więcej płacisz dosłownie za wszystko: od wymiany płynów eksploatacyjnych po naprawę skomplikowanych modułów czy układu hamulcowego.

Jak dokładnie oszacować te koszty? To dość trudne, bo zależy od marki i rocznika auta. Roboczo załóż, że Twój dotychczasowy „kompakt” pochłania 2-3 razy mniej od przyszłej limuzyny. Wszystkich wspomnianych przed momentem kosztów uda Ci się uniknąć, jeśli nie kupisz, a wynajmiesz auto. Zobacz, na czym to polega.

Wynajem długoterminowy – jeździsz autem premium, nie martwią Cię koszty

Nie przychodzi nam do głowy wygodniejszy sposób korzystania z auta premium, niż wynajem długoterminowy. Jeśli kupisz samochód, szykuj się na uciążliwą i kosztowną „zabawę” z:

  • okresowymi przeglądami,
  • naprawą usterek,
  • przechowywaniem i wymianą opon,
  • ubezpieczeniem i samodzielnym „boksowaniem” się o odszkodowanie po stłuczce czy wypadku,
  • organizacją samochodu zastępczego,
  • formalnościami przy zakupie samochodu.

W wynajmie długoterminowym wszystko to masz w pakiecie z autem. Naprawdę! A to dlatego, że auto tylko użytkujesz (po Twojej stronie jest zakup paliwa), a właścicielem pozostaje firma leasingowa. Za auto płacisz stały, miesięczny czynsz. Kontrakt zawierasz na krótki czas, np. 12 miesięcy. Jak umowa się skończy, oddajesz samochód i wynajmujesz kolejny.

Sprawdź najpopularniejsze oferty aut klasy premium w wynajmie długoterminowym:

  • bmw wynajem długoterminowy
  • mercedes wynajem długoterminowy
  • skoda wynajem długoterminowy
  • toyota wynajem długoterminowy
  • audi wynajem długoterminowy
  • kia wynajem długoterminowy
  • volkswagen wynajem długoterminowy
  • volvo wynajem długoterminowy
  • ford wynajem długoterminowy
  • hyundai wynajem długoterminowy

Wpis powstał: 16 lipca, 2020
  • Facebook