Zamknij
Zamknij

Newsletter

Logo

Bądź na bieżąco z motoryzacją

Zdobądź najważniejsze informacje o rynku motoryzacyjnym

Samochód w tydzień? To możliwe nawet w pandemii

Tak, wielu kierowcom nie udaje się dziś znaleźć samochodu, na który nie musieliby czekać. Nie jest to jednak niemożliwe!

Spójrz na dane z naszej platformy Automarket.pl. Aż 57 proc. kierowców odbiera samochód w ciągu tygodnia od podpisania z nami umowy na wynajem długoterminowy lub leasing samochodu. Przed upływem dwóch tygodni kluczyki dostaje do ręki aż 83 proc. klientów!

Wniosek jest prosty: są na polskim rynku dostawcy, którzy mają auta u siebie. Używane, ale także nowe – jak w naszym przypadku.

Więcej o przyczynach problemów z dostawami aut piszemy poniżej. Mamy dla Ciebie też trochę przydatnych porad.

Jeśli jednak od razu chcesz zajrzeć do ponad 1200 dostępnych od zaraz samochodów, kliknij w ten link: auta nowe, używane, poleasingowe.

Nowy samochód w 2021 r. – dlaczego trzeba długo czekać?

COVID-19 zaburzył globalny łańcuch dostaw towarów. W 2020 r., kiedy wybuchła pandemia, producenci aut masowo wycofali się z zamówień od dostawców komponentów.

Gdy światowa gospodarka zaczęła odzyskiwać siły, okazało się, że to nie takie proste. Boleśnie doświadczyli tego producenci samochodów. Fabryki samochodów dosłownie stoją i czekają na części!

Nie ma przede wszystkim tzw. półprzewodników, czyli chipów i innych podzespołów elektronicznych. Wystarczy, że zabraknie choćby jednego z kilkudziesięciu potrzebnych elementów, żeby samochód nie wyjechał na drogę.

Efekt? Stoją nie tylko fabryki, ale też kierowcy… w kolejkach po samochód. Mówi się, że w salonach trwają zapisy na 6-8 miesięcy do przodu!

Do czego prowadzi brak części w fabrykach?

Osobowe, użytkowe czy klasy premium — sytuacja jest taka sama we wszystkich segmentach. Wiele marek ograniczyło produkcję lub całkowicie ją wstrzymało. Przykładem jest Skoda, która czasowo zamknęła fabryki w październiku 2021 r.

Producenci prognozują wznowienie prac w fabrykach w 2022 r., o ile pandemia znów nie pokrzyżuje im planów.

Co ciekawe, na rynku wtórnym wcale nie jest lepiej. Import używanych samochodów do Polski zaczął w drugiej połowie 2021 r. znowu spadać, np. o 8% we wrześniu. Wybór samochodów jest dużo mniejszy, a ich ceny wzrosły.

Sytuacji nie poprawiła oczywiście powódź w Niemczech, po której na rynku wtórnym pojawiła się nomem omen fala zalanych samochodów. Warto więc szukać pojazdów wyłącznie w zaufanych miejscach, by uniknąć przykrych niespodzianek.

Lek na pandemię: samochody od pewnych dostawców

Nie da się więc zaprzeczyć, że producenci i salony mają problem z realizacją zamówień. Ale to nie oznacza, że nowego lub sprawdzonego używanego auta nie da się mieć „na już”.

Posłużymy się naszym przykładem. Liczba samochodów na placach dostawców platformy Automarket.pl cały czas mieści się w przedziale 1100-1500 pojazdów.

Zwróć uwagę: ponad 40% z nich to nowe samochody!

Te samochody możesz:

  • wziąć w leasing nie tylko dla firm,
  • użytkować w wynajmie długoterminowym,
  • kupić na kredyt lub za gotówkę.

Od Ciebie zależy, co wybierzesz. Auto w leasing najczęściej biorą firmy, ale mamy też leasing konsumencki dla osób, które nie prowadzą działalności gospodarczej a chcą korzystać z samochodu przez dłuższy okres. Wynajem długoterminowy jest natomiast idealnym rozwiązaniem dla klientów indywidualnych lub firm, którym zależy na częstej wymianie auta oraz kompleksowej obsłudze. Wszystko zależy od danych potrzeb i możliwości.

Nie wiesz, którą formę finansowania wybrać? Przeczytaj nasz poradnik na ten temat.

Kolejna ważna rzecz – te samochody pochodzą z pewnych salonów. W przypadku aut używanych oznacza to, że znamy ich pierwszych właścicieli, mamy udokumentowane wszystkie przeglądy i naprawy.

Krótko mówiąc: to kilkuletnie auta, których przebieg nie przekracza 200 tyś km. Tym bardziej że każde z nich objęte jest gwarancją producenta lub polisą ubezpieczeniową pokrywającą koszty napraw. Do tego wszystkie pojazdy, zanim trafią do oferty, dokładnie sprawdzamy.

Spójrz, co m.in. weryfikujemy w trakcie ponad 70-punktowego przeglądu:

  • stan silnika, skrzyni biegów, opon i lakieru,
  • układy: wydechowy, kierowniczy i hamulcowy,
  • zawieszenie i nadwozie,
  • filtr cząstek stałych,
  • wnętrze: tapicerkę, fotele, deskę rozdzielczą i wyposażenie (m.in. klimatyzację, ogrzewanie, nawigację),
  • światła,
  • szyby.

Pełną ofertę naszych nowych i używanych samochodów zobaczysz tutaj.

Kilka formalności i odjeżdżasz autem

No dobrze – wiesz już, którym autem chcesz jeździć. Po podpisaniu umowy jeszcze tylko kilka formalności i samochód trafia do Ciebie.

Jeżeli zdecydujesz się na wynajem długoterminowy lub leasing, wszystkie sprawy załatwiamy za Ciebie. Trwa to zazwyczaj od kilku dni do maksymalnie 2 tygodni (zależy od czasu oczekiwania na rejestrację, dostarczenia przez klienta potrzebnych dokumentów oraz dokonania przez niego płatności pierwszej raty itd.).

Tak czy inaczej – nawet 14 dni to nie 8 miesięcy, prawda?

Zerknij na listę czynności, które po podpisaniu umowy dzielą Cię od otrzymania kluczyków (w nawiasach podajemy prognozowany czas realizacji danego zadania):

  • przygotowanie dokumentów i przy autach używanych — przekazanie tablic rejestracyjnych (1-2 dni),
  • rejestracja pojazdu (ze względu na pandemią trwa nieraz dłużej niż zwykle — do 5 dni),
  • weryfikacja techniczna samochodu, podczas której sprawdzamy m.in. czy termin badania technicznego auta wkrótce nie ulega wygaśnięciu,  czy wycieraczki i akumulator nie wymagają wymiany (1 dzień),
  • przygotowanie auta – m.in. dokładne mycie zewnątrz i odświeżenie środka, wymiana opon(2-3 dni),
  • ubezpieczenie auta (20 minut — trwa krótko, ale to bardzo ważny punkt!),
  • transport pod Twój dom, jeśli zamawiasz auto z dostawą pod drzwi (1-2 dni – w zależności od odległości).

Jak widzisz, od podpisania umowy zabieramy się ostro do pracy, żeby jak najszybciej dostarczyć Ci samochód w pełni przygotowany do jazdy.

Doskonale wiemy, że czas jest dzisiaj najcenniejszą walutą.

Tagi:
Wpis powstał: 25 października, 2021
  • Facebook